FAQ - ofte stillede spørgsmål og svar hertil

Jeg har fortrudt mit køb, hvad gør jeg så?

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du sende en meddelse til os indenfor 14 dage. Fra den dato du meddeler os, at du har fortrudt dit køb, har du 14 dage til at sende din pakke retur til os.

Du er velkommen til at benytte vores standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Du bedes pakke varen ansvarlig ind i samme stand og emballage som du modtog den og uden at fjerne hængemærker etc. Vi tilbyder dig en gratis returlabel, som du finder under DPD-returlabel.

Så snart vi har modtaget og kontrolleret din returpakke, vil vi refundere beløbet du har betalt for varen, tilbage på det kort som blev benyttet ved bestillingen. Det tager som regel 2-3 hverdage inden pengene er på din konto.

Bemærk venligst at der kan gå op til 30 dage før pengene er tilgængelig på din konto, hvis du har betalt med MasterCard eller Electron.

Kan jeg få en gratis returlabel?

Ja, det kan du. Vi tilbyder gratis returlabel til pakker, der kan sendes med normal post. Du finder den under DPD-returlabel.

Jeg har mistet min returformular - hvad gør jeg?

Har du mistet din returformular, så klik her. Du bedes venligst udfylde den med dit navn og fakturanummer og vedlægge den vare, du ønsker at sende retur.

Jeg har købt et par sko hos Sportsbrands, jeg gerne vil reklamere over, hvad skal jeg gøre?

Det er meget ærgerligt, hvis sko eller andre varer, der kan sendes med normal post, går i stykker efter kort tid eller har fejl. Hvis din vare du har købt hos os har en fejl eller lider af en mangel, så må vi bede dig om, at sende varen retur til os sammen med en udfyldt returformular, du finder her. Vær så venlig, at beskrive nøjagtigt, hvad problemet er.

Vi tilbyder dig en gratis returlabel, som du finder under DPD-returlabel. Udfyld dine oplysninger herunder og udskriv pakkelabelen. Sæt den fast på din pakke og aflever den på posthuset.

Husk at gemme den underskrevne kvittering.

Vi vil få bedømt din sag og hvis din reklamation er berettiget vil du få en ny vare eller pengene refunderet.

Bemærk venligst, at det selvfølgelig er et krav, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Du vil modtage en e-mail fra os, så snart vi har modtaget din returpakke og fået bedømt din sag.

Jeg har købt en stor vare, som f.eks trampolin, jeg gerne vil reklamere over, hvad skal jeg gøre?

Hvis du ønsker at reklamere over en stor vare, som ikke kan sendes med posten, må vi bede dig om at kontakte os på support@sportsbrands.dk eller tlf.nr. 25989828 mellem kl. 9 og 13 alle hverdage. Det vil det hjælpe os meget, hvis du sender billeder af skaden eller manglen, så vi kan bedømme sagen og omgående kan tage kontakt til fragtmanden eller leverandøren.

Hvis varen indenfor et år viser fejl eller en mangel, vil vi i første omgang levere reservedele, så varen kan repareres. Hvis det ikke lykkes, kan du enten få varen ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Jeg har modtaget en vare, der er beskadiget - hvad gør jeg?

Er f.eks emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på en defekt ved modtagelsen, anbefaler vi, at du pakker varen ud og kontrollerer den, inden du kvitterer for modtagelse af denne. Alternativt kan du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold, f.eks.. hvis emballagen er beskadiget. Du har også mulighed for at nægte modtagelse af varen, hvis du kan se, at selve varen er beskadiget.

Jeg har fået leveret en forkert vare, hvad gør jeg?

Vi beklager meget, at vi er kommet til at sende en forkert vare eller størrelse til dig! Vi må bede dig om at sende den forkerte vare retur til os sammen med en udfyldt returformular. Du finder en gratis returlabel under DPD-returlabel. Så snart vi har modtaget din returpakke eller modtaget dokumentation på, at du har sendt pakken til vores returadresse, vil vi sende den rigtige vare afsted..