FAQ - ofte stillede spørgsmål og svar hertil

Jeg har fortrudt mit køb, hvad gør jeg så?

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du sende en meddelse til os indenfor 14 dage. Fra den dato du meddeler os, at du har fortrudt dit køb, har du 14 dage til at sende din pakke retur til os.

Du er velkommen til at benytte vores standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Du bedes pakke varen ansvarlig ind i samme stand og emballage som du modtog den og uden at fjerne hængemærker etc. Vi tilbyder dig en gratis returlabel, som du finder under DPD-returlabel.

Så snart vi har modtaget og kontrolleret din returpakke, vil vi refundere beløbet du har betalt for varen, tilbage på det kort som blev benyttet ved bestillingen. Det tager som regel 2-3 hverdage inden pengene er på din konto.

Bemærk venligst at der kan gå op til 30 dage før pengene er tilgængelig på din konto, hvis du har betalt med MasterCard eller Electron.

Kan jeg få en gratis returlabel?

Ja, det kan du. Vi tilbyder gratis returlabel til pakker, der kan sendes med normal post. Du finder den under DPD-returlabel.

Jeg har mistet min returformular - hvad gør jeg?

Har du mistet din returformular, så klik her. Du bedes venligst udfylde den med dit navn og fakturanummer og vedlægge den vare, du ønsker at sende retur.

Jeg har købt et par sko hos Sportsbrands, jeg gerne vil reklamere over, hvad skal jeg gøre?

Det er meget ærgerligt, hvis sko eller andre varer går i stykker efter kort tid eller har fejl. Hvis din vare du har købt hos os har en fejl eller lider af en mangel, så må vi bede dig om, at sende varen retur til os sammen med en udfyldt returformular, du finder her. Vær så venlig, at beskrive nøjagtigt, hvad problemet er.

Vi tilbyder dig en gratis returlabel, som du finder under „DPD-returlabel“. Udfyld dine oplysninger herunder og udskriv pakkelabelen. Sæt den fast på din pakke og aflever den på posthuset.

Husk at gemme den underskrevne kvittering.

Vi vil få bedømt din sag og hvis din reklamation er berettiget vil du få en ny vare eller pengene refunderet.

Bemærk venligst, at det selvfølgelig er et krav, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Du vil modtage en e-mail fra os, så snart vi har modtaget din returpakke og fået bedømt din sag.

Jeg har fået leveret en forkert vare, hvad gør jeg?

Vi beklager meget, at vi er kommet til at sende en forkert vare eller størrelse til dig! Vi må bede dig om at sende den forkerte vare retur til os sammen med en udfyldt returformular. Du finder en gratis returlabel under DPD-returlabel. Så snart vi har modtaget din returpakke eller modtaget dokumentation på, at du har sendt pakken til vores returadresse, vil vi sende den rigtige vare afsted.

Hvorfor kan jeg ikke bestille på www.sportsbrands.dk?

For at kunne bestille på www.sportsbrands.dk, har du brug for en dansk IP-adresse, det er ikke muligt at bestille fra udlandet.

Der er en streg over den størrelse jeg ønsker at bestille. Kan I skaffe den?

Nej, det kan vi desværre ikke. En streg over størrelsen betyder, at den desværre er udsolgt og ikke længere er tilgængelig hos leverandøren.

Vi har desværre ingen informationer om og ingen indflydelse på, hvilke modeller der kommer på lager i nærmeste tid.

Jeg har ikke modtaget min bestilte vare, men pengene er trukket og jeg har fået et track og trace-nr. fra DPD, kan I hjælpe?

Vi trækker først pengene, når vi sender den ønskede vare afsted. Vi sender vores pakker afsted med DPD, der automatisk sender et track og trace-nr. ud til modtageren af pakken de har scannet. Med track og trace-nummeret kan du spore, hvor din pakke er. DPD skriver på tysk eller engelsk, men det er også muligt at indgive nummeret, der starter med 01225…. på Post Nords hjemmeside under track og trace, så vil du få forløbet på dansk og der kan man også finde adressen, hvor pakken kan afhentes, hvis posten eller fragtmanden ikke har truffet dig derhjemme. Hvis du har brug for hjælp er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Jeg har ikke modtaget min bestilte vare og heller ingen informationer angående forsendelse eller annullering?

Det kan enten skyldes, at du er kommet til at indgive en forkert e-mail-adresse, at vores e-mails er landet i dit spam filter eller også er din betaling ikke gået igennem. Bestillinger uden betaling bliver annulleret automatisk. Hvis begge ting er blevet udført korrekt, må vi bede dig om at kontakte os, så vi kan finde ud af, hvad problemet er.

Jeg har bestilt en vare og gennemført betalingen, men jeg har hverken modtaget et Track&Trace nr. eller min vare endnu?

Det skyldes, at din ønskede vare eller størrelse desværre ikke er på vores lager pt. Vi bestiller udsolgte varer så hurtigt som muligt direkte hos leverandøren. Det tager som regel 5-12 hverdage inden varen når frem til vores lager. Når vi modtager varen fra leverandøren, sender vi den straks afsted til dig til levering indenfor 2 hverdage. Da vi desværre hverken har indflydelse på leverandørens leveringstid eller postens rute, beder vi om forståelse og tålmodighed.

I tilfælde af at varen skulle være udgået, vil du modtage en e-mail fra os indenfor få dage, når vi har modtaget information om dette fra leverandøren. Vi vil i så fald enten annullere din bestilling og betaling omgående eller også har du mulighed for at vælge en anden vare til netop samme pris.

Bemærk venligst, at når du bestiller og gennemfører betalingen hos os, vil beløbet blive reserveret til os. Beløbet trækkes først, når varen sendes afsted fra vores lager. Hvis der kun bliver sendt en del-levering, vil vi først trække beløbet, når den sidste del bliver sendt.